De gegevens voor jouw bestelling worden verwerkt. Dit kan even duren (max. 30 seconden)... een moment geduld.

Algemene voorwaarden Uw Montagedienst (klusservice partner van GAMMA)

Hier vind je een overzicht van de algemene voorwaarden van Uw Montagedienst (klusservice partner van GAMMA). Het is van belang dat je deze voorwaarden goed doorneemt zodat je weet wat de montagedienst van Uw Montagedienst precies inhoudt. Daarbij benodigd elke klus een goede voorbereiding en daar ben je voor een groot deel zelf verantwoordelijk voor.

Artikel 1 Definities
• Opdrachtgever: de (rechts)persoon die de opdracht geeft tot het uitvoeren van de montageklus.
• Opdrachtnemer: Uw Technische Dienst B.V., handelend onder de naam Uw Montagedienst, de rechtspersoon die de opdracht aanneemt en de werkzaamheden voor haar risico uit laat voeren door een bij Uw Montagedienst aangesloten uitvoerend bedrijf.
• Uitvoerder: het uitvoerend bedrijf dat door Opdrachtnemer wordt aangewezen als uitvoerder van de Opdracht.
• Bestelstraat: de online omgeving waarin Opdrachtgever een opdracht samenstelt en het aanbod aanvaardt om een aanvraag voor uitvoering bij Opdrachtnemer in te dienen.
• Overeenkomst/Opdracht: de overeenkomst inzake de uitvoering van de montageklus die tot stand komt op het moment dat Opdrachtgever het aanbod van Uw Montagedienst aanneemt en deze door Opdrachtnemer per e-mail wordt bevestigd.
• Dienstvoorwaarden: Voorwaarden die horen bij het soort Opdracht naast deze Algemene Voorwaarden.

 

Artikel 2 Werkingssfeer
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle prijsaanbiedingen en overeenkomsten tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer. Afwijking van deze Algemene Voorwaarden in het nadeel van de Opdrachtgever is niet toegestaan.

 

Artikel 3 Dienstvoorwaarden
De volgende Dienstvoorwaarden zijn van toepassing op de bijbehorende Opdracht met bijbehorende werkzaamheden, en worden door Opdrachtgever geaccepteerd bij het aangaan van de Opdracht:
• Dienstvoorwaarden Inmeetservice Vloeren
• Dienstvoorwaarden Laminaat Leggen
• Dienstvoorwaarden Parket Leggen
• Dienstvoorwaarden Verlijmd PVC Leggen
• Dienstvoorwaarden Click-PVC Leggen
• Dienstvoorwaarden Tapijt Leggen
• Dienstvoorwaarden Vinyl Leggen
• Dienstvoorwaarden Inmeetservice Traprenovatie
• Dienstvoorwaarden Traprenovatie
• Dienstvoorwaarden Inmeetservice Raamdecoratie
• Dienstvoorwaarden Montage Raamdecoratie
• Dienstvoorwaarden Inmeetservice Horren
• Dienstvoorwaarden Montage Horren
• Dienstvoorwaarden Airco Koppelen
• Dienstvoorwaarden Airco Volledige Montage

 

Artikel 4 Totstandkoming van de overeenkomst, bedenktijd en ontbinding

1. De Overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van het aanbod in de Bestelstraat door Opdrachtgever of naar aanleiding van (elektronisch) bericht van Opdrachtgever aan Opdrachtnemer ter aanvaarding van het aanbod. Opdrachtgever ontvangt na aanvaarding een e-mail met bevestiging van de opdracht.
2. De Overeenkomst bestaat uit een overzicht van aangevraagde werkzaamheden en de hiervoor geaccepteerde prijs inclusief BTW en voorrijkosten. De Overeenkomst is exclusief parkeervergunning of -ontheffing, tol- en/of parkeerkosten, welke (indien van toepassing) voor rekening zijn van Opdrachtgever en rechtstreeks met Uitvoerder dienen te worden verrekend.
3. De Overeenkomst is exclusief meerwerk: extra arbeid dan wel materialen die geen onderdeel uitmaken van de bevestigde opdracht kunnen op aanvraag (eventueel) aan de opdracht worden toegevoegd. Meerwerk wordt verrekend bij de facturatie achteraf.
4. Opdrachtnemer heeft het recht de Overeenkomst eenzijdig te ontbinden indien de opdracht niet voldoet aan de Algemene- en/of toepasselijke Dienstvoorwaarden.
5. Opdrachtgever heeft het recht de opdracht binnen 14 kalenderdagen (bedenktijd), te rekenen vanaf de dag waarop de Overeenkomst tot stand is gekomen, eenzijdig en zonder opgave van redenen te annuleren. Opdrachtgever dient de annulering schriftelijk bij Uw Montagedienst op te geven.
6. Indien Opdrachtgever wenst dat de opdracht binnen 14 kalenderdagen uitgevoerd moet worden, doet Opdrachtgever afstand van het recht op kosteloze annulering binnen de wettelijke bedenktijd.
7. In de afspraakbevestiging wordt vermeld vanaf wanneer annuleringskosten van toepassing zijn c.q. tot wanneer de afspraak (ook buiten wettelijke bedenktijd) kosteloos kan worden geannuleerd. Indien deze periode overlapt met de wettelijke bedenktijd, doet Opdrachtgever bij het maken van de betreffende afspraak afstand van het recht op kosteloze annulering binnen de resterende wettelijke bedenktijd.
8. Wanneer de afspraak tussen Uitvoerder en Opdrachtgever niet tijdig, volgens de toepasselijke Dienstvoorwaarden, door Opdrachtgever wordt geannuleerd of wanneer op de dag van de afspraak blijkt dat de opdracht niet of niet volgens de vereisten kan worden uitgevoerd, worden er annuleringskosten in rekening gebracht bovenop de kosten van de uitvoering wanneer deze op een later moment alsnog plaatsvindt, zie artikel 6 lid 12.
9. Indien Opdrachtnemer niet binnen de gewenste voorkeursdata een Uitvoerder kan verzorgen heeft Opdrachtnemer het recht de opdracht eenzijdig en kosteloos te annuleren. Opdrachtnemer dient de annulering schriftelijk aan Opdrachtgever op te geven.

 

Artikel 5 Verplichtingen van de Opdrachtnemer en Uitvoerder
1. Opdrachtnemer zal het werk, deugdelijk en naar de bepalingen van de Overeenkomst (laten) uitvoeren. De werkzaamheden zullen binnen de normale werktijden van de Uitvoerder worden verricht, tenzij met Opdrachtgever anders overeengekomen. De normale werktijden van de Uitvoerder zijn op werkdagen tussen 8:00 en 17:00 uur.
2. Uitvoerder neemt bij de uitvoering van het werk de daarop van toepassing zijnde voorschriften in acht, zoals deze van kracht zijn, ten tijde van de uitvoering van het werk.
3. Opdrachtnemer/Uitvoerder is verplicht om de Opdrachtgever te wijzen op:
- kenbare gebreken aan de (on)roerende zaken waaraan het werk wordt verricht;
- onjuistheden en onmogelijkheden in, of risico’s van de door de Opdrachtgever verlangde constructies en werkwijze;
- gebreken of ongeschiktheid van materialen of hulpmiddelen die door de Opdrachtgever ter beschikking worden gesteld;
- onjuistheden en onmogelijkheden in, of risico’s van de opgedragen werkzaamheden;
- voorschriften van de producten/materialen die uitvoering of garantie hierop verhinderen.
4. Opdrachtnemer draagt er zorg voor dat het werk wordt verricht door een daartoe ter zake deskundige Uitvoerder.
5. Opdrachtnemer draagt er zorg voor dat Opdrachtgever op de hoogte wordt gesteld van de Dienstvoorwaarden, overige geldende voorwaarden, verwachtingen en bepalingen die van toepassing zijn op de uitvoering.
6. Opdrachtnemer zal alle mogelijkheden binnen haar macht aanwenden om klachten op te lossen wanneer verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van Opdrachtnemer hierbij is vastgesteld, en een oplossing van klachten door derde partijen proberen te bevorderen wanneer aansprakelijkheid aan een derde partij wordt toegewezen, waarmee Opdrachtnemer een bepaald samenwerkingsverband heeft.

 

Artikel 6 Verplichtingen van de Opdrachtgever
1. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor het doornemen van de Algemene en Dienstvoorwaarden, en alle daarin vermelde bepalingen, die van toepassing zijn voor diens opdracht, en verklaart zich hiervan bewust en hiermee akkoord bij aanvaarding van het aanbod.
2. Opdrachtgever stemt bij het verstrekken van een opdracht aan Opdrachtnemer in met de betalingsverplichting conform facturering, voor geleverde werkzaamheden, dan wel voor annuleringskosten indien deze laatste van toepassing blijken. Het bestaan van reclamaties leidt niet automatisch tot ontheffing van deze betalingsplicht, noch het bestaan van reclamaties jegens derden zoals de leverancier van het product.
3. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid, tijdigheid en betrouwbaarheid van alle door hem verstrekte gegevens, ook als deze afkomstig zijn van derden, en staat ervoor in dat Opdrachtnemer op basis daarvan de Overeenkomst op correcte wijze kan uitvoeren. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat Opdrachtnemer is uitgegaan van door Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
4. Opdrachtgever stelt Uitvoerder in de gelegenheid het werk te verrichten en zorgt ervoor dat Uitvoerder tijdig kan beschikken over de voor het werk benodigde goedkeuringen (zoals vergunningen e.d.), de ten behoeve van het werk te verschaffen gegevens en dat de benodigde voorbereiding voor uitvoering is getroffen.
5. Opdrachtgever stelt aan Uitvoerder de aansluitingsmogelijkheden ten behoeve van de voor het werk benodigde energie, gas en/of water ter beschikking. Kosten van elektriciteit, gas en water zijn voor rekening van Opdrachtgever.
6. Opdrachtgever verstrekt geen opdracht waarbij de werkzaamheden in het buitenland of op de Waddeneilanden plaatsvinden.
7. Opdrachtgever draagt er zorg voor de desbetreffende woning/pand tegen de gebruikelijke risico’s te hebben verzekerd.
8. Opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat door een derde uit te voeren werkzaamheden en/of leveringen die niet tot het werk van Opdrachtgever behoren, zodanig en zo tijdig worden verricht, dat de uitvoering van het werk daarvan geen vertraging ondervindt. Indien niettemin vertraging ontstaat dient Opdrachtgever Opdrachtnemer daarvan tijdig op de hoogte te stellen. In dat geval zal Uitvoerder worden gevraagd de werkzaamheden opnieuw in te plannen.
9. Indien van toepassing dient Opdrachtgever er zorg voor te dragen dat de te monteren producten, compleet, in de originele verpakking en indien van toepassing conform de voorschriften van de fabrikant op de dag van uitvoering gereed staan op de plaats van de uitvoering. Indien niet het geval, dan kan de montage niet volgens Opdracht worden uitgevoerd of afgemaakt.
10. Opdrachtgever verklaart dat de te monteren producten zijn aangeschaft bij de (web)winkel van waaruit de opdracht ook is aangevraagd. Indien niet het geval, dan kan de montage niet volgens Opdracht worden uitgevoerd of afgemaakt.
11. Indien de aanvang, voortgang of afronding van het werk wordt vertraagd door omstandigheden, als bedoeld in lid 1 t/m 9 dienen de daaruit voor Opdrachtnemer voortvloeiende schade en kosten door Opdrachtgever te worden vergoed, indien deze schade niet aan Opdrachtnemer dan wel Uitvoerder te wijten is. De toepasselijkheid van annuleringskosten in deze situatie wordt bepaald conform artikel 4 lid 8. Verwijzing naar een derde partij omtrent aansprakelijkheid ontheft Opdrachtgever niet van de betalingsplicht aan Opdrachtnemer, tenzij de betreffende derde partij schriftelijk aan Opdrachtnemer heeft aangegeven de gehele betalingsplicht over te nemen van Opdrachtgever.
12. Indien om redenen voortvloeiend uit de bepalingen in lid 1 t/m 9, Uitvoerder de opdracht niet of niet volledig kan uitvoeren (ook wel een NoGo genoemd), brengt Opdrachtnemer als annuleringskosten: 35% van de originele opdrachtsom, verrekend met eventueel reeds schriftelijk afgestemd meer- en/of minderwerk, in rekening met een minimum van € 45,00 en een maximum van €350,00. Deze kosten worden naar rato berekend indien de werkzaamheden deels kunnen worden uitgevoerd. Opdrachtgever ontvangt van Opdrachtnemer uiterlijk binnen 3 maanden na de (deels) verhinderde uitvoering een aankondiging van de annuleringskosten, met toelichting op de reden van de annulering en wat er voor nodig is om de uitvoering alsnog te kunnen uitvoeren, en de factuur met een betaalverzoek.
13. Opdrachtgever draagt het risico voor schade veroorzaakt door:
- onjuiste en/of onvolledige gegevens die door Opdrachtgever zijn verstrekt;
- onjuistheden en onmogelijkheden in, of risico’s in de opgedragen werkzaamheden;
- onjuistheden en onmogelijkheden in, of risico’s in de door Opdrachtgever verlangde constructies en werkwijzen;
- gebreken aan de (on)roerende zaak waaraan het werk wordt verricht;
- verkeerd gebruik van het gemonteerde product/de materialen;
- gebreken in materialen of hulpmiddelen die door Opdrachtgever ter beschikking zijn gesteld tenzij de schade het gevolg is van de omstandigheid dat Opdrachtnemer/Uitvoerder heeft nagelaten om Opdrachtgever te waarschuwen voor onjuistheden of risico’s in de opdracht die hij kende of behoorde te kennen of heeft nagelaten Opdrachtgever op grond van artikel 5 lid 3 te informeren.

 

Artikel 7 Meer- en minderwerk
1. Opdrachtgever kan nadat de Overeenkomst is gesloten meer- en/of minderwerk laten toevoegen aan de opdracht in afstemming met Opdrachtnemer, dan wel met Uitvoerder namens Opdrachtnemer.
2. Meerwerk wordt voorafgaand aan de uitvoering van het meerwerk schriftelijk overeengekomen onder vermelding van de financiële consequenties. Opdrachtnemer kan alleen aanspraak maken op betaling van het meerwerk indien zij Opdrachtgever tijdig en schriftelijk op de financiële consequenties heeft gewezen, tenzij Opdrachtgever de financiële consequenties had moeten begrijpen.
3. Het meerwerk en/of saldo van het meer-/minderwerk wordt in rekening gebracht via de eindfactuur.

 

Artikel 8 Oplevering en Betaling
1. Na afronding van de werkzaamheden en akkoord op oplevering, verstrekt Opdrachtnemer de factuur en ontvangt Opdrachtgever het verzoek om die te voldoen middels de iDEAL link in de betreffende e-mail. De betaling dient voldaan te worden voor de vervaldatum op de factuur.
2. Met het akkoord (digitale handtekening) verklaart de Opdrachtgever dat alle werkzaamheden correct en conform Opdracht zijn uitgevoerd.
3. Bij reclamaties na oplevering dient Opdrachtgever aan te tonen dan wel aannemelijk te maken dat de klacht te wijten is aan de uitvoering en niet is ontstaan door oneigenlijk gebruik van het product, producteigenschappen en -risico’s of andere factoren buiten de macht van Opdrachtnemer en Uitvoerder.
4. Reclamaties ontheffen Opdrachtgever niet van de betalingsplicht na oplevering wanneer niet wordt aangetoond dat de factuur onjuist is, dan wel dat de Overeenkomst niet volledig is nagekomen.
5. Indien Opdrachtgever niet tijdig betaalt, wordt hij wettelijk geacht zonder nadere ingebrekestelling in verzuim te zijn. Niettemin zendt Opdrachtnemer na het verstrijken van de betalingstermijn als bedoeld in artikel 8 lid 1 één betalingsherinnering, waarin Opdrachtgever in de gelegenheid wordt gesteld om de betaling alsnog binnen 5 dagen, tenzij anders aangegeven, na ontvangst van de betalingsherinnering te voldoen.
6. Indien de betaling na herinnering niet tijdig is verricht, is Opdrachtnemer gerechtigd rente in rekening brengen vanaf het verstrijken van de betaaltermijn als bedoeld in artikel 8 lid 1 tot de dag van ontvangst van het verschuldigde bedrag. Deze rente is gelijk aan de wettelijke rente ingevolge artikel 6:119 BW, dan wel artikel 6:119a BW. Tevens geldt dat wanneer Opdrachtnemer genoodzaakt is tot het verzenden van een aanmaning, zij gerechtigd is om aanmaningskosten in rekening brengen ter hoogte van maximaal de verschuldigde incassokosten met een minimum van €40,- exclusief BTW wanneer betaling ook na verzending van de aanmaning en de daarin genoemde betalingstermijn uitblijft.
7. Opdrachtnemer is na verloop van de in lid 5 genoemde termijn bevoegd zonder nadere ingebrekestelling over te gaan tot invordering van het aan hem verschuldigde bedrag. Indien Opdrachtnemer hiertoe over gaat, zijn de daaraan verbonden buitengerechtelijke kosten naar redelijkheid voor rekening van Opdrachtgever.

 

Artikel 9 Garantie
1. Opdrachtnemer garandeert een goede uitvoering van de werkzaamheden conform de voor een fabrikant geldende dan wel algemeen geldende voorschriften en richtlijnen.
2. De garantietermijn bedraagt één jaar na de datum van oplevering van de werkzaamheden. Wanneer de Opdracht is uitgevoerd met een bekend risico, waarop Opdrachtgever conform artikel 5 lid 3 is gewezen, is ook artikel 6 lid 13 van toepassing en kan Opdrachtgever op geen enkele garantie beroep doen.
3. Opdrachtgever kan alleen een beroep doen op garantie als volledig aan de betalingsverplichtingen is voldaan.
4. De Opdrachtgever kan alleen beroep doen op garantie, indien de producten zijn aangeschaft bij de (web)winkel van waaruit ook de opdracht is gekomen.
5. Bij ontbinding van de Overeenkomst of beëindiging hiervan voor afronding van de Opdracht dan wel voordat de garantietermijn van de Opdracht is verlopen, vervalt de garantie volledig en kan hier geen enkel beroep meer op worden gedaan.

 

 

Artikel 10 Aansprakelijkheid
1. Gevallen van schade die niet binnen 14 dagen nadat de schade is ontstaan bij Opdrachtnemer zijn gemeld, hoeven niet door de Opdrachtnemer in behandeling te worden genomen.
2. Gevallen van schade dienen voor het claimen van herstel of vergoeding te worden aangetoond door Opdrachtgever als zijnde gevolg van de werkzaamheden binnen de Opdracht, en veroorzaakt door Uitvoerder dan wel diens werkwijze. Opdrachtnemer kan op de onderbouwde claim nog verweer aantekenen naar aanleiding van bijvoorbeeld hoor- en wederhoor, en een expertise door Opdrachtgever of een derde partij.
3. Opdrachtnemer is aansprakelijk voor schade, indien dit optreedt als gevolg van de uitgevoerde werkzaamheden behorende tot de Overeenkomst, tenzij deze hem niet kan worden toegerekend. Opdrachtnemer/Uitvoerder verklaart verzekerd te zijn, indien schade optreedt als gevolg van tot de Overeenkomst behorende en uitgevoerde werkzaamheden. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer voor schade is beperkt tot het bedrag waarvoor in voorkomend geval door de verzekeraar van Opdrachtnemer dekking wordt geboden.
4. Opdrachtnemer vrijwaart Opdrachtgever van aanspraken van derden tot vergoeding van schade, voor zover deze door de uitvoering van het werk is toegebracht en te wijten aan nalatigheid, onvoorzichtigheid of verkeerde handelingen van Opdrachtnemer zelf dan wel Uitvoerder of andere door Opdrachtnemer bij de uitvoering van het werk ingeschakelde hulppersonen.
5. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer van aanspraak van zichzelf of van een derde tot vergoeding van schade, voor zover deze door uitvoering van werkzaamheden ontstaat die expliciet op verzoek van de Opdrachtgever zijn uitgevoerd waarbij Uitvoerder mondeling dan wel schriftelijk heeft gewezen op de risico’s of afwijking op de voorgeschreven regels.
6. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer tegen aanspraak van zichzelf of van een derde tot vergoeding van schade dan wel gevolgschade, voor zover deze ontstaat doordat Uitvoerder de Opdracht niet heeft kunnen uitvoeren op het geplande moment dan wel heeft kunnen afronden in de beoogde periode omwille van een reden die valt onder overmacht.

 

Artikel 11 Privacy
1. De door Opdrachtgever verstrekte persoonsgegevens worden door Opdrachtnemer verwerkt ten behoeve van de onderneming en opgenomen in het klantenbestand van Opdrachtnemer ter uitvoering van de Overeenkomst met Opdrachtgever. Opdrachtnemer zal de persoonsgegevens van Opdrachtgever uitsluitend ter beschikking stellen aan derden, indien dit nodig is ter uitvoering van de Overeenkomst, indien Opdrachtgever daar schriftelijk mee heeft ingestemd of indien wettelijke bepalingen dit vereisen.
2. Opdrachtnemer is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens en voldoet aan de verplichtingen die voortvloeien uit de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Opdrachtnemer zal zorgdragen voor passende technische en organisatorische maatregelen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking.

 

Artikel 12 Overmacht
1. Wordt de uitvoering van het werk onmogelijk door een oorzaak die Opdrachtnemer niet kan worden toegerekend en evenmin in zijn risicosfeer ligt, noch aan Opdrachtgever toe te wijzen is, dan zijn partijen gerechtigd de uitvoering van het werk te beëindigen tegen vergoeding van de gemaakte kosten voor uitvoering, door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer.
2. Overmacht beslaat, maar wordt niet beperkt tot, weersinvloeden, molest, epidemieën, oorlog, gebrek aan beschikbaarheid van uitvoerders.

 

Artikel 13 Toepasselijk recht, klachten en geschillen
1. Op overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever, waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Opdrachtgever dient een eventuele klacht met betrekking tot het uitgevoerde werk binnen 7 dagen na ontstaan van de klacht te melden. Klachten kunnen zowel telefonisch als schriftelijk (waaronder elektronisch) bij Opdrachtnemer worden ingediend. De klacht moet volledig en duidelijk worden omschreven.
2. Als Opdrachtgever Opdrachtnemer van een tekortkoming op de hoogte stelt, is Opdrachtnemer verplicht om zo spoedig mogelijk schriftelijk of elektronisch aan Opdrachtgever mee te delen of zij bereid is de tekortkoming te verhelpen dan wel of nader onderzoek benodigd is om hierover te kunnen oordelen. Tevens geeft Opdrachtnemer aan op welke wijze en wanneer zij tot herstel zal overgaan. Als zij daartoe niet bereid is, vermeldt zij de redenen daarvan.
3. Partijen zullen ernaar streven om hun geschil in goed overleg tot een oplossing te brengen. Opdrachtnemer zal alle mogelijkheden binnen haar macht aanwenden om klachten op te lossen wanneer verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid van Opdrachtnemer hierbij is vastgesteld, en een oplossing van klachten door derde partijen proberen te bevorderen wanneer aansprakelijkheid aan een derde partij wordt toegewezen, waarmee Opdrachtnemer een bepaald samenwerkingsverband heeft.
4. Geschillen die voortvloeien uit de Overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer zullen worden beslecht door de Rechtbank Midden-Nederland, tenzij de wet anders bepaalt.

 

Algemene voorwaarden Uw Montagedienst (klusservice partner van GAMMA) – april 2024